Implanty stomatologiczne – dlaczego warto je rozważyć?

24 października 2023

Nie każdy może cieszyć się pięknym uzębieniem ze względu na posiadanie ubytków. Zarówno mnogie, jak i pojedyncze braki zębowe mogą pozbawić Cię pewności siebie. Żeby ją odzyskać i ponownie móc cieszyć się estetycznym uśmiechem, pomyśl o tym, żeby wszczepić sobie implanty stomatologiczne, które uzupełnią powstałe ubytki i pozwolą Ci o nich całkowicie zapomnieć.

Można zyskać dzięki nim nowy, piękniejszy uśmiech

Nowoczesna implantologia pozwala na uzupełnienie ubytków w uzębieniu w szybki i trwały sposób. Implanty stomatologiczne są wszczepiane w miejsce korzeni zębowych, dzięki którym stomatolog może następnie z łatwością osadzić nową koronę. W ten sposób możliwe jest odbudowanie właściwie całego łuku zębowego.

Jeśli z jakiegoś powodu musiałeś poddać się wyrwaniu jednego lub kilku zębów, zapewne nie uśmiechasz się już tak często i chętnie jak dotychczas. Nic w tym dziwnego. Dotyczy to większości osób mających ubytki w uzębieniu. Całe szczęście implanty stomatologiczne są w stanie przywrócić Twój piękny uśmiech i to przy zachowaniu jego naturalnego wyglądu. Wraz z odpowiednio dobranymi koronami protetycznymi, poprawią Twój wygląd, przez co na nowo zyskasz też pewność siebie.

To także o wiele lepszy komfort życia

Oczywiście wszczepienie implantów stomatologicznych wpływa nie tylko na kwestię estetyki, ale również na komfort życia. Większość osób mając ubytki w uzębieniu oprócz tego, że źle czuje się ze sobą, ma kłopoty z jedzeniem, a niekiedy nawet mówieniem. Jest to niezwykle uciążliwe i wstydliwe, zwłaszcza dla tych, którzy często spędzają wolny czas w towarzystwie albo są aktywni zawodowo.

Implanty stomatologiczne pozwalają na odbudowanie całego łuku zębowego, przywracając wszystkie funkcje naturalnych zębów. Co istotne, są one wykonywane z tworzywa o wysokiej trwałości, co sprawia, że uzupełnienie ubytków jest możliwe na stałe. Decydując się na wszczepienie implantów osoby z niepełnym uzębieniem na długi czas mogą zapomnieć m.in. o swoich problemach z gryzieniem.

Co warto wiedzieć decydując się na implanty stomatologiczne?

Jeśli rozważasz wszczepienie implantów, musisz wiedzieć o kilku kwestiach. Przede wszystkim o tym, że zabieg ten nie zawsze jest możliwy do wykonania. Przeciwwskazaniem do założenia implantów stomatologicznych są nieleczone choroby przyzębia oraz próchnica. Stomatolog może odmówić takiego zabiegu także w przypadku niektórych chorób serca, a także przy zaburzeniach krzepnięcia krwi i nowotworach.

Wszczepienie implantów stomatologicznych pozwala na uzupełnienie ubytków bez większej ingerencji w zdrowe zęby. Niemniej jednak, żeby wykonać taki zabieg, uzębienie, a także kości szczęki i żuchwy muszą być w pełni rozwinięte. W celu wprowadzenia struktury implantologicznej, lekarz musi bowiem odsłonić kość, a następnie wykonać w niej otwór. To sprawia, że nie zaleca się wykonywać go u pacjentów w młodym wieku. Żeby móc podjąć decyzję co do możliwości wszczepienia implantów, stomatolog w pierwszej kolejności zleci Ci odpowiednie badania.